24 Ocak 2014 Cuma

Uyku düzeni nasıl oluşturulur

Başlık çok iddialı   vuuuu ama ne yapayım yaptım oldu bende paylaşmayayım mı:)

Şu annelik işinde başardığım tek şey uyku rutini oluşturmak oldu desem yeridir.
Bu süreç yorucu ,sinir zıplatıcı oldu benim için ama bir şekilde rayına oturttuk diyebilirim .

İki çocuğumda 40'ları çıkar çıkmaz gece ve gündüzü ayırt etmeleri için elimden ne geldiyse yaptım.
Gündüz mümkün olduğunca sesli ortamda uyutmaya çalıştım.
Çocuklarım bana çekmiş olmalılar ben hala uyku gözlüğümle yatarım bir yerlerden ışık sızsın uyuyamam .Küçük beylerin de aydınlıkta uyuyamadıklarını farkettiğim için gözlerini mendil ile kapatıp ayağımda sallama yöntemi ile uyutup derin uykuya geçtikleri anda yataklarına bıraktım.
Gündüz odaları  ne aydınlık ne karanlık olacak şekilde ama akşam mutlaka zifiri karanlıkta ve sessiz ortamda uyutmaya dikkat ettim.
Hatta abartıp odalarına siyah güneşlik yaptırdım böylelikle yaz güneşinde sabahın köründe hortlamadılar :)

En önemlisi mutlaka her aksam yatmadan once banyo yaptirdim bu benim olmazsa olmazım oldu.

Emzik iki çocuğumda da sadece uyku arkadaşını görevini üstlendi asla gündüz uyanıkken  vermedim nedense bir antipatim var agzında emzikle gezen cocuklara... Ne kadar emzik diye direttilerse de iradeli bir  duruş sergileyip uyku dışında emzik vermedim.

Ta ki emziğin uyku arkadaşlığından ,uyku  düşmanlığına dönüşmeye başladığı   1.5 yaş dönemine kadar ...Baktım  her emzik düşmesinde uyanıyorlar   en az 10 kere kalkıyorum emziği takınca uyuyup düşünce tekrar uyanıyorlar .İkisinde de bir gecede karar verip ertesş gün emzikleri yokettim
Omer 20 aylık Yavuz Selim 18 aylıkken emzik maceraları sona erdi.

Omer konuştuğu için emziğini istedi bende artık emzik yok gece seni  rahatsız ediyor hep uykun bölünüyor ağlıyorsun sonra bu yuzden çope attım onu dedim tabi çocuk şok oldu 2 gün sordu doğla oalrak  geç uykuya daldı ama sonra  unutttu.
Yavuz Selim ise daha büyük şok yaşadı hem sallanmayı hemde emziği aynı anda kestim çocuktan vicdansız anne ben :) ama napim çileden çıkmama ramak kalmıştı:(.
Hatta bir süre bulduğu herşeyi emdi çocuk o anlarda emme refleksinin hala devam ettiğini görünce içim cız etmedi değil ama bana da yazıktı bir insan gecede kaç kez kalkabilir ve ertesi gün işe gidebilirki :(

Yavuz Selim'in kendi kendisine uykuya alıştırmak için çalışmalara başladım önce ayakta sallama hızımı yavaş yavaş düşürdüm 1 hafta boyunca yavaş tempo ile salladım.
Önceden 1 saat leri bulan sallama süresi gittikçe azalıyordu çünkü ben biran önce uyusun diye hızlı salladıkça çocuk benim gerginliğimi anlıyor uyumaya direniyordu , yavaş sallamaya başlayınca çocuktaki rahatlama açık bir şekilde farkediliyordu.

2.hafta ilk 5 dk salladım biraz mayıştığını hissedince yan pozisyona çevirip, poposuna pış pış yaptım valla 2 hafta sonunda 1 saat kendisini sallatan cocuktan eser kalmamıştı.
Önce yarım saat ,sonra 20 dk ,sonra 10 dk derken çocuk hemen uykuya  dalmaya başlamıştı .(Anne bu sırada gururlanmıştır)

Artık büyük gün gelmişti sallama ve emziği aynı anda bırakmaya karar verdim

İlk gün yanına uzandım  Çüdü bey'in meme meme diye inliyor, yataktan iniyor çıkıyor, sacımı çekiyor  anni anni deyip yalvarıyor ,hiç konuşmadım gözlerimi kapatıp arkama döndüm tepkisiz kalınca mecbur yatağa çıktı ilk gün 1 saat sürdü sonra ,45 dk, 30 dk, 15 dk derken kendi kendisine uyumaya başladı .
Uykuya daldığı anda  kendi yatağına yatırdım beyefendiyi.

İlk 1 hafta gece uyanmaları kabus oldu emzik yok, uyanınca sallama yok çocuk nasıl uykuya gececeğini bilemiyor, kaç kez kalkıp sakinleştirdiğimi bilmiyorum.
Artık kocam boşver ya sonsuza kadar ayakta sallanacak hali yok ya ver emziği salla bu böyle olmaz dedi yok artık ben tekrar başa dönemem azimliyim alıştıracağım diye direttim.

Bu süreçte ertesi gün işe ruh halinde gitmeyi göze alacaksınız çocuk alışınca bir dünya varmış diyeceksiniz sonra...  Sonraki aşama kendi yatağına bırakıp odadan kademeli uzaklaşma oldu 1 haftada bu şekilde her seslendiğinde  hişt pişt demeler kucağa alıp sakinleştirmeler tabi en az 25 sefer sürmeli bu işlem tüm çocuklar sözleşmiş gibi aynı şekilde dirayetli çıkıyorlar ama kazanan her defasında azimli anne oluyor :)
Şu anda uykuya geçmemek adına arada arıza çıkardığı akşamlar oluyor ama en azından kendi kendisine uyumayı öğrendi .

Dilerim bu yazım uyku sorunu yaşayan tüm annelere yardımcı olur ve en kısa sürede uykusuz anneler huzura kavuşurlar...

Hiç yorum yok: