21 Ocak 2014 Salı

Tüm sözlerimi yuttum tamam kabul :)

Omer doğduğu zaman yapmam dediğim birçok şey vardı yutmuştum sözlerimi fakat bu bana ders olmamış ki Ömer'i yetiştirirken de bir sürü büyük laflar etmişim

Tv karsısında yemek yedirmem demiştim sözümü tuttum fakat baktım bizim Çüdü, Çunç abisi gibi iştahlı değil ne bulursa yemiyor açtım musluğu  su akarken yedirdim şimdi ne farkı var di mi ha tv ha akan suyun...
Göya nutuklar atıyordum .Çocuğu oyalayarak yemek yedirmeyin çocuk ne yediğini bilmeli, rengini görmeli tadını almalı diye

Hayır efendim şart değilmiş çocuk gelmiş 2 yaşına ağzında daha 8 diş var ilk dişi çıkmış 16 aylıkken dişsiz dedeler gibi ortalıkta dolaşıyor. Zaten yemek yiyemiyor çocuk daha da sinir etmenin anlamı yok zorlayarak ,keyfine gitmeli çocuğun açta bırakamayacağıma göre ki bırakılabilir diyordum eskiden acıkınca yer mantığıyla ama çocuğun 22 aylık 11 kilo olunca işin rengi değişiyormuş .

Mesela tatlı olayına gelelim Çunç bey'e 2 yaşına kadar tatlı vermemiştim vermeye çalışan ananene ,hala ,babane gibi kişilerede de gözlerimi pörtleterek çemkirmiştim.

Valla hiç iyi etmemişim Çüdü her türlü kek ,helva ,pasta ,baklava tatlı namına ne varsa yiyor sesimi çıkaramıyorum şifa olsun diyorum içimden sadece :)

Konuşma meselesine gelince 1,5 yaşındayken bülbül gibi şakıyan Çunç bey'in erken ve bu kadar güzel konuşmasını kendime mal etmiştim .

İlgilenmek lazım ,devamlı şarkı söylemeli ,konuşmalı ,soru sorup tekrarlatmalı diye akılllar veriyordum çocukları konuşamayan arkadaşlarıma Çüdü bey 'in konuşma ile alakası yok varsa yoksa atlasın ,zıplasın, ışık açsın kapatsın istediğin kadar tekrar et aklı başka şeyde çocuğumun :)

Sadece günde 372 kere anne diyor.

Diğer kelimeleri ise şöyle;

abee (abi ), baba, dede, anane, bababa (babanne ), alo ,hala,banno (banyo), na (nar ), Allah, gel, Menine (Melike ) ya şimdi yazmaya başladığımda aklıma gelmedi .

Bu kadar az mı kelimesi var bu Çüdü'nün bak kafama takıldı şimdi:(

Gerçi kendince bi dili var neler anlatıyor da biz anlayamıyoruz tabi çocuk napsın 8 aylıktan 18 aylık olana kadar Özbek 3 dadı değiştirdi bu kadar konuştuğuna şükür diyelim .

Ya işte gönül dostları daha neler var yazamadığım ne demişler sen sen ol büyük lokma ye ama büyük söz konuşma ...

Hiç yorum yok: